خانه / استارتاپ بوک / اعتبار سنجی مشتری به روش کتاب تست مامان +ویدئو
کتاب تست مامان

اعتبار سنجی مشتری به روش کتاب تست مامان +ویدئو

اگر در حال تاسیس استارتاپی هستید,اگر ایده ای دارید و میخواید بدانید ایده ی شما  بازار مناسبی دارد, اگر از روش های بازاریابی سنتی و کسل کننده خسته شده اید, و در کل اگر میخواید بدانید چجوری مطمئن شوید  که افراد به شما دروغ نمی گویند؛کتاب تست مامان پیشنهادی ارزشمند است. در این مقاله  به معرفی کتاب تست مامان اثر راب فیتزپاتریک می پردازیم.

روبه‌رو شدن با مشتری یک واقعیت غیرقابل اجتناب در هر کسب و کار است و خیلی از افراد با این واقعیت روبرو می‌شوند و با مشتری صحبت می‌کنند، از وی سئوال می‌کنند و پاسخ‌ها را دسته‌بندی کرده و به کار می‌برند. اما چرا کثر کالاهایی که بر پایۀ این نظرسنجی‌ها تولید می‌گردند را کسی خردیداری نمی‌کند؟! مگر هدف سئوال کردن از مشتری‌ها و رفع نیاز مشتری‌ها و بالا بردن فروش نبوده، پس چرا این کالا به فروش نمی‌رسد؟

دلیل مهم این قبیل مشکلات آن است که ما سؤالات اشتباهی را از مشتریان خود می‌پرسیم. زیاد ناراحت نشوید من و خیلی دیگر از افراد نیز که می‌خواستند یک کسب و کار را راه‌اندازی کنند هم مرتکب این اشتباه شده‌ایم. علی‌رغم رشد انفجاری تفکر استارت‌آپی متأسفانه تغییرات زیادی در مورد سؤالاتی که از مشتری‌ها می‌شود رخ نداده است و همان رویه‌ها و سئوالات قدیمی تکرار تکرار و تکرار می‌شود.

کتاب تست مامان

 

کتاب تست مامان در مورد چیست ؟

در کل این کتاب در مورد گفت و گو و هنر ارتباط برقرار کردن است. این کتاب به شما یاد می دهد که چطور یک گفت و گو را ایجاد کنیم و از آن اطلاعات مورد نظر خود را  بدون اینکه از هدف اصلی گفت و گو فاصله بگیریم، بیرون بکشیم.

کتاب تست مامان (The Mom Test) گنجینه‌ای است شامل سوالاتی مثل: از کجا مشتری‌های مد نظرمان را جهت طرح سوال پیدا کنیم؟ در جلسۀ طرح سوال چگونه رفتار کنیم؟

اگر همیشه علاقه داشتید که کسب و کار شخصی خودتان را راه‌اندازی کنید و می‌خواهید همین امروز دست به عمل بزنید. باور کنید که این کتاب حکم کلید دستیابی به گنج را برای شما دارد.

راب فیتز پاتریک (Rob Fitzpatrick) در کتاب تست مامان به شما آموزش می‌دهد که چگونه پاسخ‌های طلایی را از دهان مشتریان بیرون بکشید و بر اساس این پاسخ‌ها به ایده‌آل‌ترین نتایج برسید. ورشکستگی و شکست یک استارت‌آپ بدترین کابوس یک کارآفرین است که می‌خواهیم از وقوع آن جلوگیری کنیم.

در مقدمه کتاب تست مامان به این سوال پاسخ داده شده و لیستی از افراد آورده شده است که نویسنده اعقتاد دارد کتاب برای آن ها نوشته شده است:

  • کسی که در مورد توسعه مشتری مطالعه می کند.
  • فروشنده یا صاحب کسب و کار.
  • منتور، حامی و یا سرمایه گذار استارتاپ ها.
  • فردی که می خواهد از اجرایی بودن ایده خود مطمئن شود.
  • کسانی که به دنبال جذب سرمایه هستند.
  • کسانی که قصد راه اندازی استارتاپ دارند.
  • کسانی که در پی کشف فرصت های تجاری هستند.
  • کسانی که می خواهند کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند.

تست مامان کتابی است برای اعتبارسنجی ایده های استارتاپی. این کتاب به ما می آموزد که چطور با مشتری صحبت کنیم و با وجود همه دروغ هایی که در گفتگوهایمان می شنویم، بفهمیم ایده ما خوب است یا نه!

فهرست مطالب

فصل 1: تست مامان
فصل 2: اجتناب از اطلاعات بد
فصل 3: پرسیدن سوال‌های مهم
فصل 4: ساده کردن موضوعات
فصل 5: تعهد و پیشرفت
فصل 6: پیدا کردن مشتری
فصل 7: چگونگی انتخاب مشتری‌ها
فصل 8: پیشبرد و برنامه‌ریزی کار
فصل 9: جمع‌بندی و راهنمایی

چرا اسم تست مامان

علت انتخاب اسم “تست مامان” این است که اگر شما از مامان خود درباره‌ی ایده ای که دارید سوال کنید، (چون مامان‌تون شما رو دوست داره) حتما جواب می دهد که چقدر ایده خوبی داری، چقد تو خلاقی، چقد باهوشی و… و یا در بدترین حالت ممکن شما را ناامید نمی کند. در واقع اگر از مامان خود در مورده ایده‌ای که دارید سوال بپرسید بیشتر از همه بهتون دروغ میگه و دلیل این کار هم اینه که مامان‌تون شما رو دوست داره!

اما راب فیتزپاتریک نویسنده کتاب تست مامان اعتقاد دارد که اگر شما سوال های درستی بپرسید، هیچ دروغی هم نمی شنوید. و در کل اعتقاد داره که این سوال اصلا سوال درست و مناسبی نیست و هر کسی رو تشویق می کنه که تا حدی در جواب‌ش دروغ بگه!

درباره نویسنده  کتاب تست مامان

راب پایتنزز

نویسنده این کتاب، راب فیتزپاتریک، کارآفرینِ حوزه‌ی تکنولوژی است. او یکی از شُرکای  Founder Centric است. راب و همکارانش در فاندر سنتریک به شتاب‌دهنده‌های اروپایی و دانشگاه‌ها در موردِ طراحیِ کسب‌وکار و برنامه‌های آموزشی استارتاپی کمک می‌کنند. راب تا به حال سه شرکت را با موفقیت ورشکسته کرده، جزو افراد پذیرفته‌شده در YCombinator بوده و همین‌طور سازنده‌ی محصولاتی است که توسط برندهای بزرگ دنیا مثلِ سونی و MTV استفاده می‌شوند.

نویسنده این کتاب معتقد است که صاحب ایده نه تنها نباید از مادرش بپرسد که ایده ی خوبی دارد یا نه، بلکه این سوال را از هیچکس نباید بپرسد. هیچ کس وظیفه ندارد حقیقت را به ما نشان دهد. از طرفی بطور کلی این سوال، سوال مناسبی نیست و هر کسی را تشویق می کند که تا حدی در جوابش به ما دروغ بگوید. این وظیفه ماست که از طریق پرسیدن سوال های مناسب، جواب های مناسب و حقیقی خود را بگیریم.

درباره ی boshramohajer mohajer boshramohajer

boshramohajer mohajer boshramohajer
کارشناس ارشد گردشگری دارم رئیس هیئت مدیره شرکت چالیک هستم و همبنیانگذار استارتاپ نوین توریسم این روزها به کسب وکارهای حوزه گردشگری مشاوره می دهم

مطلب پیشنهادی

بازاریابی مسل چهارم کاتر +معرفی کتاب

ورود به عصر نوین بازاریابی با معرفی کتاب نسل چهارم بازاریابی کاتلر

جنبش جدید نسل چهارم بازاریابی کتاب نسل چهارم بازاریابی تازه ترین کتاب ترجمه شده فلیپ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات آکادمی نوین موقتا رایگان شد!!! رد کردن