خانه / رویدادهای شهر / انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه کردستان افتتاح شد.
افتتاحیه انجمن بازاریابی شعبه سنندج

انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه کردستان افتتاح شد.

انجمن علمی بازاریابی شعبه کردستان

انجمن علمی بازاریابی شعبه سنندج شهرویرماه 98 در دانشگاه کردستان با حضور اساتید و میران کسب وکارهای استان افتتاح شد. در این برنامه که باحضور اساتید مطرحی چون دکتر درگی، دکتر دل انگیزان و پرفوسور صنایعی  اساتید وصاحبان نظر در باب اهمیت بازاریابی در شرایط رکود صحبت کردند و راهکارهایی برای مدیران صنایع کوچک و متوسط ارائه کردند.

در این برنامه که با حمایت شرکت شهرک های صنعتی؛ دانشگاه کردستان برگزار شد ضمن اعطای حکم ریاست دکتر رضا شافعی به عنوان رئیس انجمن علمی بازاریابی شعبه کردستان از واحدهای برتر صنعتی استان در حوزه تولید تقدیر و قدردانی شد.

 

افتتاحیه انجمن بازاریابی

سخنرانان رویداد چه گفتند؟

در این برنامه حسین فیروزی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان سخنران این مراسم بود وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به کم‌بودن میزان گردشگر در استان با طرح سوالی اظهار کرد: کردستان با تنوع غنی سرزمینی و جغرافیایی و همچنین اقلیم بسیار خوب و جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی در سال چه میزان گردشگر می‌پذیرید؟
حسین فیروزی افزود: محصولات کشاورزی استان کردستان با وجود ارگانیک بودن به دلیل عدم اطلاع رسانی و بازاریابی نتوانسته به خوبی در بازارهای فروش خود را عرضه کنند.این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما ظرفیت مرز باشماق را در اختیار داریم، عنوان کرد: اگر محصولات را در بازار باشماق به فروش برسانیم ارزش افزوده داشته و همچنین می‌تواند از لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز اثرگذار باشد.
فیروزی تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل استان رو به اتمام است چراکه هیجده سد در دست بهره‌برداری و شش سد در دست اجرا داریم و کردستان اینگونه وارد فاز جدید توسعه و پیشرفت خواهد شد‌. وی افزود : در حال حاضر ده واحد صنعتی بالای صد نفر در استان داریم که نسبت به ظرفیت بالای استان این رقم خیلی پایین است.

فیروزی در ادامه گفت: هشتصد واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان داریم و این واحدها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود نیاز به بازاریابی علمی و نوین دارند و انجمن علمی بازاریابی ایران می‌تواند نقش مهمی در تحقق این امر داشته باشد.

 

واحد برگزیده استانی در رویداد افتتاحیه

سخنران بعدی مراسم افتتاحیه مهندس احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان بود. وی در سخنان خود تصریح کرد: نیاز است تا بار مسئولیت شعار رونق تولید را از حالت شعاری و سربرگی خارج کنیم و به صورت عملی پای کار بیاییم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به مشارکت و همدلی مسئولین این دو بخش دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری یک نمایشگاه فاخر از دستاوردهای تولیدکنندگان استانی بود و بازدیدکنندگان انتظار چنین نمایشگاه و محصولاتی را در استان کردستان نداشتند.
خسروی بیان داشت: امروز اصل بر بازار است و صنعتگری مهم است که از بازار به مرحله تولید بیاید و اگر صنعتگری از بازار کار خود را آغاز کند جنس و محصولات را به خوبی میشناسد و قطعا موفق خواهد شد.
وی خطاب به تولیدکنندگان حاضر در نشست، افزود: اگر می‌خواهید تولیدتان پایدار باشد به روز و اهل عمل باشید و دانش خود را ارتقا دهید زیرا شما علاوه بر خودتان در کارآفرینی چندین نفر دیگر نیز تاثیرگذار هستید.

خسروی عنوان کرد: در جمع ما علاوه بر صنعتگران و تولیدکنندگان، تعدادی از حامیان بخش صنعت نیز از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و بانک‌ها حضور دارند و امروز از آنها تقدیر و قدردانی خواهد شد و در جلسات بعد نیز از سایر ادارات انجام خواهیم داد.
وی افزود: خوشبختانه امسال توانستیم چهار تور برای صنعتگران برگزار کنیم که توانستیم از کسب دانش و نحوه کار سایر استا‌ن‌ها و صنعتگران نکته‌برداری کنیم و این دانش را به صنعتگران استان انتقال دهیم.

 

انجمن ملی بازاریابی ایران شاخه کردستان مهندس خسوری

رئیس دانشگاه کردستان عصر دوشنبه در نشست تخصصی بازاریابی در شرایط بحران با محوریت صنعت کردستان و آغاز به کار شعبه انجمن بازاریابی علمی در این استان اظهار داشت: تمام توان زیرساخت‌ها و امکانات خود را برای ارتباط صنعت و دانشگاه به کار گرفته ایم تا با مشاوره و کارهای علمی نقشه راه دستگاه‌های اجرایی در همه عرصه ها تبیین شود.

رحمت صادقی ارتباط بین دانشگاه، جامعه و صنعت را با راه اندازی انجمن های علمی ممکن دانست و افزود: در حال حاضر ۴۰۰ انجمن علمی در کشور فعال است که حلقه مهمی در زنجیره گسترش ارتباطات به شمار می رود و انجمن علمی بازاریابی ایران از مهم‌ترین این انجمن ها است.

وی ابراز امیدواری کرد که راه اندازی انجمن علمی بازاریابی در دانشگاه کردستان بستری فراهم کند تا از طریق آن ارتباط بین دانشگاه صنعت و جامعه تقویت و تحکیم ایجاد شود.

رئیس دانشگاه کردستان به پتانسیل تجارت مرزی، کشاورزی، شیلات، باغات، گردشگری و دیگر پتانسیل‌های استان اشاره کرد و گفت: اگر به روش علمی و با مطالعه این ظرفیت‌ها را توسعه دهیم به نتایج مطلوبی در بخش توسعه استان خواهیم رسید.

دکتر صادقی در آیین سخنرانی انجمن بازاریابی

صادقی تاکید کرد: در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در استان شروع شده و شاهد تحول و عمرانی و اقتصادی در استان هستیم.در ادامه آیین افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه استان کردستان دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت وی گفت : ما باید بر روی برند استان کردستان کارکنیم تا شناخته شود و بتوانیم محصولات استان را عرضه و به فروش برسانیم.
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران عنوان کرد: اولین اتفاق که باید بیفتد تغییر در بینش و ظرفیت فکری مدیران ارشد است.
وی افزود: ما کشوری هستیم که بیش از حد فنی زده‌ایم و یکی از مهارتهایی که کشور را اداره میکند مهارت فنی است اما ‌مهارت فنی تنها پانزده درصد در مدیریت نقش آفرینی می‌کند.
درگی افزود: مهارت بینشی، مهارت ارتباطی، نیز از دیگر مهارتهای مورد نیاز برای توسعه و اداره یک کشور است و اگر ده درصد از بهانه‌گیری‌ها و انتقاد از دولت را صرف نزدیکی به مشتریان کنیم وضعیت تغییر خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران اذعان داشت: تولید بدون فروش یعنی تولید زباله، اگر ارزشمندترین محصول جهان را نیز تولید کنیم اما نتوانیم آن را بفروشیم یعنی زباله تولید کرده ایم، پس بازاریابی به معنای مدیریت فروش است.
درگی گفت : تا زمانی که باور نکنیم بازاریابی یک علم است کشور ما پیشرفته نخواهد شد.
وی شناخت مشتریان، بازار و اندازه و مطالعه بازار را برای تولید کنندگان بسیار با اهمیت خواند و افزود : هزینه برای این شناخت هزینه نیست سرمایه گذاری است.وی خطاب به تولید کنندگان گفت : به بخش فروش و بازاریابی و توسعه بازار خیلی اهمیت بدهند.

رویداد بازاریابی در شرایط رکود

در پایان این مراسم با شکوه بیست واحد تولیدی صنعتی و چهار واحد استارت آپی (شرکت های نوین) به عنوان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که در بیست و یکم مرداد ماه جاری بعنوان واحدهای برتر سال نود و هفت انتخاب شده بودند معرفی و از آنان تقدیر بعمل آمد.

گزارش ویدئویی از رویداد افتتاحیه انجمن بازاریابی

از مهمترین برنامه های صبح مراسم افتتاحیه حضور دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران در سنندج مرکز کردستان و بازدید ایشان و هیات همراه از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های شماره یک و سه سنندج و پارک علم و فناوری کردستان و برگزاری نشست تخصصی با مدیران این واحدها اشاره کرد. در این بازدید پروفسور صنایعی، دکتر دل انگیزان، دکتر شافعی بترتیب روسای شعبه اصفهان، کرمانشاه کردستان ، دکتر احمدی زاد مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان و مسؤل روابط بین الملل شعبه انجمن علمی بازاریابی ، دکتر محمدی فر دبیر انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه کرمانشاه، مهندس بالیده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان و غلامی مسئول روابط عمومی انجمن علمی بازاریابی ایران حضور داشتند.

 

 

درباره ی admin

admin
کردپلاس رسانه ای تخصصی در حوزه استارتاپ و کارافرینی است که تلاش می کند اکوسیستم استارتاپی کردستان را بهتر معرفی کند.

مطلب پیشنهادی

رویداد نوآرانه ئاو

رویداد نوآورانه اشتغال زایی ئاو 19الی21 تیرماه برگزار می شود.

رویداد نوآورانه ئاو یا همان استارتاپ ویکند ئاو (آب) به همت مرکز نوآوری دانشگاه کردستان …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات آکادمی نوین موقتا رایگان شد!!! رد کردن