خانه / اکوسیستم کردستان / بهزاد پیروزی از استارتاپ هنگی بی و رسالتش می گوید.+مصاحبه
بهزاد پیروزی بنیانگذار هنگی بی

بهزاد پیروزی از استارتاپ هنگی بی و رسالتش می گوید.+مصاحبه

  • از کی فعالیت استارتاپی خود را شروع کرده‌اید؟

من از سال ۹۶ با فعالیت استارتاپی آشنا شدم و مدام در این مورد مطالعه می‌کردم به این دلیل که نمی‌خواستم چشم‌بسته وارد این حوزه شوم ولی به دلیل خدمت مقدس سربازی به مدت دو سال از این فضا دور شدم و صرفاً می‌توانستم با کتاب‌های کارآفرینی و استارتاپی ارتباط خودم را حفظ کنم. بعد از خدمت سربازی از طریق برنامه 4PM با کارخانه نوآوری ژرفا آشنا شدم و بعد از چند جلسه تصمیم گرفتم به‌صورت عملی وارد فاز اجرا شوم. با توجه به پیشینه، ارتباطات و تخصصم تصمیم گرفتم وارد حوزه فروش آنلاین شوم که طی اتفاقاتی فروش عسل و فرآورده‌های آن به‌صورت مستقیم به‌عنوان استارتاپ من انتخاب شد.و من استارتاپ هنگی بی را شروع کردم

  • در مورد استارتاپ هنگی بی بیشتر صحبت کنید و چه مسیری را طی کردید؟

استارتاپ  هنگی بی پلت فرم خرید عسل طبیعی و فرآورده‌های عسل به‌صورت مستقیم از خریدار است. عسل در هنگی بی در بسته‌بندی زیبا و در بالاترین کیفیت ممکن به خریدار ارائه می‌شود. همچنین شما می‌توانید با داستان زندگی زنبوردارها آشنا شوید و ما هم اطمینان حاصل می‌کنیم که محصولات زنبورداران از اصالت و اعتبار لازم برخوردار باشند.

از مهر سال ۹۷ مباحث طرح‌ریزی ایده، بررسی رقبا، امکان‌سنجی ایده را شروع کردیم و در اوایل خردادماه ۹۸ رسماً شروع به کارکردیم.

  • اگر بخواهید چشم‌انداز هنگی بی را برای خوانندگان کرد پلاس توضیح دهید، چطور تعریف می‌کنید؟

تا سال ۲۰۳۵ نسل زنبورهای عسل در معرض انقراض است، طبق معمول ما آدم‌ها با زیاده‌خواهی نسل زنبورهای عسل را به خطر انداختیم به این دلیل که از مواد شیمیایی استفاده می‌کنیم، به زنبورها شکر می‌دهیم و… ما می‌خواهیم با معرفی زنبوردارهای متعهد و صادق که به‌صورت اصولی و علمی زنبورداری می‌کنند، محصولاتشان را با ارزشمندتر جلوه دهیم تا بقیه زنبوردارها را به این رفتار تشویق کنیم.

از طرفی ما دوست داریم سهم عسل طبیعی و سایر فرآورده‌های عسل در سبد خانواده‌ها بیشتر شود و آن‌ها به سمت سبک زندگی سالم حرکت کنند.

  • تأمین مالی استارتاپ‌ شما به چه صورت بوده و وضعیت سرمایه‌گذاری در این استارتاپ‌ها به چه سمت و سویی خواهد رفت؟

تا اوایل بهمن به‌صورت بوت استرپ[1] و از جیب خودم هزینه‌های اولیه را پرداخت می‌کردم. اوایل بهمن به‌واسطه یکی از دوستان با سرمایه‌گذار خطرپذیر جلساتی برای سرمایه‌گذاری گذاشتیم و اواخر اسفند مبلغ اولیه را برای شروع کار جذب کردیم و به‌وسیله آن هزینه‌هایی مانند بسته‌بندی، نیروی انسانی و…. پشتیبانی کردیم. البته شتاب‌دهنده ژرفا هم قول حمایت‌هایی داده که احتمالاً در خرداد محقق خواهد شد، تصمیم داریم در آینده به روش تأمین مالی جمعی اقدام به جذب سرمایه راند اول کنیم.

استارتاپ هنگی بی
  • برای بازاریابی محصولات خود چه برنامه‌ای داشتید؟

مشتریان ما بیشتر مدیران سازمان‌ها؛ کارمندان و خانواده‌هایی هستند که علاوه بر وضعیت و رفاه مالی بالا به سلامت خود اهمیت می‌دهند و یا این‌که با بیماری‌هایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که به‌وسیله عسل و فرآورده‌های عسل می‌تواند درمان شود. به همین خاطر در مرحله اول از حلقه نزدیکان و آشنایان شروع کردیم و حتی قبل از آماده‌سازی سایت از طریق همین روش‌ها تعدادی سفارش اولیه دریافت کردیم؛ هم‌زمان بر روی بازاریابی محتوایی با رویکرد سئو و شبکه‌های اجتماعی فعالیت خودمان را شروع کردیم. در ادامه هم به روش‌های نوینی مانند کراودفاندینگ می‌پردازیم و بر روی همکاری درفروش هم تحقیقات اولیه را انجام داده‌ایم که احتمالاً از این روش هم استفاده می‌کنیم.

  • چه کسانی در این مسیر به شما کمک کردند و همراه شما در این پروسه بودند؟

در این مسیر هم‌تیمی‌های من بهترین سرمایه و همراهان من بوده و هستند و به نظرم اگر تیم همدل و همراه باشد وابستگی به بیرون کم و کمتر می‌شود و تحمل شرایط راحت‌تر است.

  • به چه فعالیت‌هایی علاقه‌مند هستید و آینده استارتاپ‌ها را در چه حوزه‌هایی می‌بینید؟

رشته‌ی اصلی من برنامه‌نویسی است و به‌شدت به مباحث ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌های دیجیتال علاقه دارم و معتقدم در آینده استارتاپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

  • توصیه‌های شما به کسانی که می‌خواهند وارد دنیای کارآفرینی و استارتاپی شوند، چیست؟

دانش عمومی و تخصصی خودتان را افزایش دهید و تلاش کنید تیم خوبی داشته باشید نه‌تنها برای کارآفرینی برای انجام هر کاری به دنبال هم‌تیمی‌های خوب باشید و با برداشتن قدم‌های کوتاه ولی مستمر شروع کنید.

 

[1] Bootstrap

[2] CrowdFunding

درباره ی admin

admin
کردپلاس رسانه ای تخصصی در حوزه استارتاپ و کارافرینی است که تلاش می کند اکوسیستم استارتاپی کردستان را بهتر معرفی کند.

مطلب پیشنهادی

رسانه تخصص کردپلاس

رسانه تخصصی ، نیاز کسب و کارها و استارتاپ های استان کردستان

در عصر حاضر رسانه حرف اول را می زند؛ مرز میان موفقیت و عدم موفقیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *