خانه / دیجیتال مارکتینگ / 5 راهکار دستیابی به کاربرانی بیشتر جهت مشاهده محتوا در وب سایت
محتوای سایت

5 راهکار دستیابی به کاربرانی بیشتر جهت مشاهده محتوا در وب سایت

زندگی نسبتا سریع حرکت می کند. اگر توقف نکنید و هر چند وقت یک بار به اطراف خود نگاهی نیندازید، به طور حتم اتفاقات و زیبایی های آن را از دست می دهید. فریس بولر Ferris Bueller بهتر از هر کس دیگری زمان را تعریف کرده است. از نظر او زمان یک کالای باارزش است. بیشتر از 30 سال بعد مشخص شده که زمان باارزش تر و کمیاب تر از همیشه است.

درحقیقت، من هنوز تمایل ندارم شما این مقاله را به عنوان یک مورد موفقیت آمیز مطالعه کنید.

به این دلیل 55٪ از افرادی که روی یک صفحه وب کلیک می کنند کمتر از 15 ثانیه طول می کشد که به طور جدی با آن ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه اکثر بازاریابان ساعت ها را صرف تولید قطعه ای جدید از محتوا می کنند (ویدئویی، پست اجتماعی و یا پست های وبلاگی)، ممکن است این سوال را برای شما ایجاد کند که آیا این محتوا ارزشمند است یا نه.

اگر تمایل دارید تا این موضوع را با ما بررسی کنید بیاید نگاهی عمیق به آن بیندازیم.

اینکه بخواهید محتوای تان دیده و شنیده شود چندان کار سخت و غیرممکنی نیست. در این حالت طرز فکرتان باید این باشد که به جای اینکه به دنبال تاثیر گرفتن از کاربران تان باشید باید بیشتر با آنها تعامل ایجاد کنید. این بدان معنی است که صداقت شما باید دراین باشد که بدانید مخاطبان تان خواهان چه چیزی هستند و خود شما موفقیت تان را چگونه ارزیابی می کنید. البته تمام این موارد با یک داستان عالی آغاز می شود. در اینجا پنج روش وجود دارد که می توانید افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید تا محتوای تان را مشاهده کنند.

محتوای وب سایت

1. هدف باید تعامل باشد نه تاثیر بر کاربر

اگر هدف شما این است تا افراد را تنها برای مشاهده بخش های تبلیغات بومی یا تبلیغات بنری تان جذب کنید، باید گفت که فقط این یک طرف قضیه است. اما اگر هدف شما این باشد که کاربران داستان های تان را بخوانند و در مورد ارزش های برندتان یاد بگیرند، این هم یک طرف دیگر قضیه هست. زمانی که داستان های تان را به اشتراک می گذارید، یک سوال مهم را در ذهن تان تداعی کنید: چگونه کاربران را برای مدتی در حالت انتظار قرار دهم و به چیزی که مجبورم آن را بیان کنم گوش فرا دهند؟ این طرز تفکر باید محرک تمام تلاش های تان باشد. در حالی که بهینه سازی عنوان و تصاویر داستان ها برای کلیک ها دارای اهمیت است، مهم تر از آن باید تضمین دهید که نتیجه نهایی داستان به خودی خود ارزش زمان و توجه مخاطبان تان را در نظر می گیرد.

2. به گذشته رجوع کنید

اگرچه فیسبوک یک پلتفرم اجتماعی با ترافیک زیاد کاربران است، اما ناشران و بازاریابان برای ارتباط با خوانندگان همیشه مجبور نبوده اند که به آن وابسته باشند. البته امروزه هم مجبور نیستند که به آن متکی باشند.

تاکتیک های سنتی مثل خبرنامه های مجازی یک بار دیگر به روزنامه های بزرگ این امکان را می دهد تا در عرصه رقابت باقی بمانند. تنها نگاهی به انفجار ایمیل های محبوبی مثلDaily Skimm,” “The New York Times Morning Briefing” و  “Quartz Daily Briefبیفکنید. چرا این روش قدیمی و به ظاهر متداول می تواند در سال 2019 بسیار موفق باشد؟ به عبارتی می توان گفت که خبرنامه های مجازی امکان ارتباطی مستقیم بین خالق محتوا و خواننده فراهم می کنند، به راحتی قابل درک هستند و همچنین بر روی دستگاه تلفن تان در دسترس خواهد بود. در حالی که این روش برای سال ها در دسترس بوده است، اما تکنیک و روش استفاده از آن همیشه در حال تکامل است. به روش های دیگر برقراری ارتباط با خوانندگان به غیر از فیسبوک نگاه کنید. این روش ها می توانند از طریق ایمیل، مکالمه و ارتباط با اینفلوئنسرها در دیگر شبکه ها و یا از طریق پست در سایت های اشتراک گذاری محتوا مثل Medium و Reddit صورت بگیرد

3. به دنبال شرکای قدرتمند باشید

به نقل از یک ضرب المثل آفریقایی، اگر می خواهید به سرعت به اهداف تان برسید، تنهایی مسیر را طی کنید اما اگر می خواهید به اهداف سخت و دوردست دست پیدا کنید، با تیم تان به آن برسید. چنین دانش مشابهی برای محتوا نیز استفاده می شود.

به جای اینکه تلاش کنید تا با تولیدکنندگان محبوب محتوا و داستان هایشان رقابت کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید در پروژه های آینده با آنها همکاری نمایید. آیا تا به حال توانسته اید در سایت های محبوب و مشهور هیچ پست وبلاگی را به اشتراک بگذارید؟ آیا برای عضویت در یک مجموعه محتوا یا یک پست حمایت شده در سایتی ممتاز، بودجه کافی برای شما در نظر گرفته می شود؟ آیا با هیچ اینفلوئنسر یا سایتی ارتباط دارید که بتوانید هنگام اشتراک در رسانه های اجتماعی آن را تگ کنید؟ حداکثر استفاده برای دسترسی به شرکای قدرتمند و ایجاد ارتباطی بلندمدت با آنها می تواند به شما کمک کند تا یک پست 750 کلمه ای را به یک فرصت رهبری کاملا متفکرانه تبدیل کنید.

فراموش نکنید که اهداف مشارکتی را با شریک تان به اشتراک بگذارید. پس از خواندن یک مقاله یا نمایش یک ویدیو، شریک تان را طبق مدل بالا پاداش دهید.

4. کار محتوایی تان را به تنهایی ارزیابی نکنید

بعد از آنکه ساعت ها تلاش کردید تا یک پست وبلاگی یا یک ویدیوی خلاقانه را تولید کنید، احتمالا وسوسه خواهید شد تا آن را به سرعت به اشتراک بگذارید و بعد از مدتی آن را فراموش کنید. با انجام این کار، نه تنها بدترین محتواها را هم پیش بینی نخواهید کرد بلکه چنین محتواهایی هم با نیاز مخاطب همخوانی نخواهد داشت. اما این امکان برای شما وجود دارد تا با نگاهی به حقایق بسیار مشکل بتوانید تشخیص دهید که چه چیزی موثر و کارآمد است و چه چیزی می تواند بهبود پیدا کند. این کار به شما اجازه می دهد تا یک داستان متوسط را تبدیل به یک پست قوی کنید.

استفاده از ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس این امکان را به شما می دهد از داده های استخراج شده سایت تان اطمینان حاصل کنید، اصلاحات متفکرانه ای روی آن انجام دهید و عملکرد محتوایی تان را تقویت کنید.

5. محتوایی تولید کنید که به کاربران حس لذت، الهام بخشی و آگاهی بدهد

ما درباره این موضوع در شرکت مان زیاد صحبت می کنیم: اگر محتوا خوب نباشد، هیچ یک از ترفندهای زیرکانه یا کپی تبلیغات جذاب از جاهایی دیگر نمی تواند افراد را مجاب می کند تا به مشاهده آن بپردازند. در حالی که هر شرکت و انتشاراتی برای محتواهای خود داستان های متفاوت و البته توانایی بالایی هم در بیان آن دارند، هر محتوایی که شما برای سایت خود خلق می کنید باید یکی از سه چیز را در بر داشته باشد: لذت، الهام بخشیدن یا آگاهی.

داستان شما هم باید به کسی لذت بدهد، آنها را بخنداند یا مخاطبان بتوانند با شخصیت های داستان آن ارتباط عاطفی برقرار کنند، داستان هایی در مورد افراد موفق که به آنها کمک می کند تا به اهداف خود دست پیدا کنند و یا در مورد رویدادهایی آگاهی بدهند که قرار است در جهان، شبکه های ارتباطی و داستان زندگی شان اتفاق بیفتد.

مخاطبان می توانند داستان های خوب را تشخیص دهند و این دقیقا چیزی است که هیچ گرایش صنعت یا تکنولوژی جدیدی احتمالا نتواند آن را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: تجربیات 8 ساله کسب وکارهای های از بازاریابی محتوایی از زبان نیل پاتل

درباره ی bahman khezr bahman

bahman khezr bahman
کاشناسی ارشد گردشگری دارم و برای کسب وکارها و مخصوصا کسب وکارهای گردشگری گردشگری می نویسم در وب سایت نوین توریسم می توانید محصولات من را ببینید.

مطلب پیشنهادی

قیمت گذاری کالاهای لوکس

قیمت گذاری در استراتژی های لوکس گرایی؛داستان رولکس و ادیداس

شرکت‌ها به‌طورکلی از روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای قیمت‌ گذاری محصولات خودشان در زمان بازاریابی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات آکادمی نوین موقتا رایگان شد!!! رد کردن