خانه / اکوسیستم کردستان / رسانه تخصصی ، نیاز کسب و کارها و استارتاپ های استان کردستان
رسانه تخصص کردپلاس

رسانه تخصصی ، نیاز کسب و کارها و استارتاپ های استان کردستان

در عصر حاضر رسانه حرف اول را می زند؛ مرز میان موفقیت و عدم موفقیت افراد،سازمان ها و حتی کشورها مرز میان داشتن یا نداشتن رسانه قوی و با نفوذ است. از طرف دیگر رسانه تخصصی در عصر انبوه اطلاعات کلیدی ارزشمند برای باز شدن به دریچه نگاه مخاطبان است.

به افراد با نفوذ،شرکت های موفق و کشورهای ابر قدرت نگاه کنید؛ این گروه ها در یک چیز وجه تشابه خوب و اتفاقا قدرتمندی دارند و آن رسانه است.

در دنیای امروز اگر حرفی برای گفتن و جایگاهی برای سخن گفتن نداشته باشید، محکوم به فنا و نادیده گرفتن هستید.

این مسئله در دنیای کسب وکارها به شدت مهم تر و حیاتی تر است.

مادامی که رقابت سنگین است،هزینه های تبلیغات محیطی و سنتی بالاست و مشتریانِ کسب وکارها، هر لحظه در معرض محتوای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی رقبای قدرتمند و ثروتمندهستند، وجود یک رسانه حرفه ای و اثر بخش بیش از پیش احساس می شود.

این احساس زمانی شدید تر می شود که کسب وکارها در مراکز استان ها و شهرستان ها باشند و بازار هدف ملی و خارجی داشته باشند؛ اما به دلیل دوری از مراکز قدرت و نبود بنیه ی مالی قوی رقابت با رقبای قدرتمند برای آن ها سخت و یا عملا غیر ممکن باشد.

در استان کردستان هم نه تنها همین شرایط حاکم است بلکه وضع  اقتصادی موجود  بغرنج تر و فرصت های بالقوه سودآور؛ که برنامه ای برای بالفل کردن آن ها وجود ندارد زیاد است.

در این شرایط؛ نه وام های کلانِ بدون برنامه  و نه جلسات بی محتوای حمایت از کارافرینی و کسب وکار درمان این درد مزمن و خطرناک است، بلکه طراحی و پیاده سازی رسانه ای تخصصی در حوزه کسب وکار و کارآفرینی مهم ترین اقدامی است که می بایست انجام گیرد و حمایت عملی و اجرایی تمام نهادهای درگیر اقتصاد استان را به دنبال داشته باشد.

رسانه تخصصی کردستان

 

معتقدم اگر کسب وکارهای سنتی و آنلاین استان اگر می خواهند در سطح کشوری با رقبای خود به رقابت بپردازند ضروری و الزامی است که توسط رسانه ای قدرتمند در داخل استان حمایت شوند و آن رسانه به مانند چتری برای کسب وکارها رفتار کند و صدای آن ها باشد.

اما برای رسیدن به این هدف باید دانست که:

طراحی و پیاده سازی رسانه تخصصی وظیفه دولت و سازمان های دولتی نیست بلکه برای این کار باید بخش خصوصی با حمایت ها و بستر سازی  بخش دولتی وارد میدان شود.

ایجاد رسانه تخصصی در حوزه کسب وکار و کارآفرینی به دلیل ماهیت غیر انتفاعی آن می بایست توسط بخش خصوصی و دولتی مورد حمایت مالی و غیر مالی قرار گیرد و اجازه ندهند که نبود این قبیل حمایت ها تمرکز و کیفیت کار را از صاحبین امر  بگیرد.

دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر و سایر دانشگاه های استان  به عنوان مرجع تخصصی و آکادمیک به دلیل مقبولیت سراسری و وجه اجتماعی  می تواند به عنوان پایگاه اجتماعی رسانه ایفای نقش کند و راهبری آن را به بخش خصوصی بسپارد.

وظیفه رسانه تخصصی حمایت و پوشش همه جانبه فعالیت ها،دستاوردها ؛محصولات و خدمات کسب وکارهاست. این رسانه باید این اطمینان را به کسب وکارها بدهد که می تواند صدای آن ها باشد.

راهبران این رسانه باید علاوه بر سابقه فعالیت در حوزه رسانه و محتوا از دانش کافی در حوزه کسب وکار و کارافرینی برخوردار باشند و این افراد جهت ها و روندهای درست را تشخیص دهند.

 

رسانه تخصصی کردپلاس

رسانه تخصصی باید از تمامی پتانسیل های بستری الکترونیک و فیزیکی بهره لازم را ببرد و تمامی کسب وکارها از آن حمایت مادی و معنوی لازم را بکنند و به رشد آن کمک کنند چرا که رشد آن موجب معرفی و رشد کسب وکارهای بومی می شود.

کوتاه سخن آن که با ظهور فناوری اطلاعات،وجود رکود اقتصادی، افزایش رقابت میان کسب وکار برنده شدن از آن کسی است که بتواند صدای خود را بهتر و رساتر به گوش مخاطبان و مشتریان خود برساند.

ما در استان خود کسب وکارهای رو به موت یا کج دار مریض زیاد داریم، اگر می خواهیم زنده بمانیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم باید بلندگویی برای فریاد زدن و تریبونی برای معرفی و تبلیغ خود داشته باشیم، و جز این راهی نداریم…..

دنیای امروز به اجبار از ما می خواهد که برای معرفی و شناخت کسب وکارهای استان خود به همه باید رسانه تخصصی حوزه کسب وکار و کارآفرینی داشت و از همه پتانسیل ها استفاده کرد و این کار همت و دلسوزی همگانی می خواهد باید تلاش کرد و  قدرت رسانه را نردبانی برای رشد و توسعه کسب وکارهای استان قرار داد.

درباره ی باسط رستمی

باسط رستمی
راهبر استراتژیک رسانه نوین توریسم هستم؛ چندسالی است دیجیتال مارکیتنگ کار می کنم و به هک رشد علاقه ویژه ای دارم

مطلب پیشنهادی

بهزاد پیروزی بنیانگذار هنگی بی

بهزاد پیروزی از استارتاپ هنگی بی و رسالتش می گوید.+مصاحبه

از کی فعالیت استارتاپی خود را شروع کرده‌اید؟ من از سال ۹۶ با فعالیت استارتاپی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *