خانه / رویدادهای شهر / سمینار آشنایی با رویداد استارتاپی دیجیتال مارکتینگ
سمینار رویداد

سمینار آشنایی با رویداد استارتاپی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی یکی از عوامل مهم در بقا و رشد استارتاپ هاست که در صورت پیاده سازی درست و اصولی آن می تواند در رشد کسب وکار نقش موثری را ایفا کند.

از سوی دیگر به دلیل رشد دنیای فناوری اطلاعات و اهمیت بازاریابی برای کسب وکارها برونسپاری و حضور در دنیای دیجیتال برای کسب وکارها اهمیت بالایی پیدا کرده است به همیت خاطر گزارش ها و شواهد نشان می دهد کسب وکارهای حوزه بازاریابی رشد قابل توجهی داشته اند؛ در واقع در عصر حاضر کسب وکارهایی که خدمات بازاریابی ارائه دهنده و به کسب وکارها در این زمینه کمک کنند افزایش پیدا کرده اند.

شواهد نشان می دهد به دلیل رشد بالای رقابت بین کسب وکارها و تخصصی شدن کارها از یک سو و اهمیت شناخت دقیق صنعت و مشتری شرکت ها و برندهای تخصصی در حوزه بازاریابی و تبلیغات شروع به فعالیت کرده اند. در واقع زنجیره تامین خدمات از مرحله قبل از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش تخصصی تر و متنوع ترشده است. به همین خاطر می بایست در تقسمت های مختلف این زنجیره استارتاپ هایی راه اندازی شود که به کسب وکارهای مختلف در حوزه بازاریابی خدمات تخصصی ارائه دهند.

اهمیت بخش بازاریابی در اکوسیستم کردستان

اکوسیستم کردستان چهار سال از عمر آن می گذرد و به مرور زمان در حال رشد و کامل شدن است،  در حوزه های مختلفی مانند خمل و نقل؛ ایکامرس،گردشگری و….. استارتاپ های متعددی به خود دیده ولی هنوز آنچنان که باید و شاید نتوانسته در سطح کشور دیده شود.

بر اساس شواهد موجود می توان ادعا کرد که کردستان از لحاظ نیروی فنی و تکنیکال در جایگاه خوبی قرار دارد و توانسته است نیروی انسانی خوبی به خارج از استان صادر کند اما در حوزه بازاریابی و مخصوصا اجرای فعالیت های مارکتینگ نتوانسته اقدمات مهمی انجام دهد؛ وقتی هم به علل شکست استارتاپ های موجود در اکوسیستم کردستان نگاه می کنیم، موارد حول مارکتینگ نقش پر رنگی ایفا کرده است.

از سوی دیگر همجواری کردستان با کشور عراق و تشابه فرهنگی و اقتصادی زیادی بین این دو علاوه بر این که فرصت خلق ثروت را برای استارتاپ های اکوسیستم کردستان فراهم کرده می تواند به عنوان دروازه تجارت اکوسیستم استارتاپی کشور برای سایر استارتاپ ها نقش آفرینی کند.

بر همین اساس برگزاری رویدادی با محوریت مارکتینگ و خلق استارتاپ هایی کاربردی و محوری در این حوزه علاوه بر این که توسعه اکوسیستم استارتاپی کمک می کند در نهایت می تواند فرصت کسب درامد دلاری و حضور در بازارهای خارجی برای سایر استارتاپ ها را فراهم کند

سمینار رویداد

 

نحوه برگزاری رویداد

این رویداد در سه فاز و با در نظر گرفتن موارد کلیدی برای استان، منابع مالی و مزیت های رقابتی استان کردستان برگزار می شود و تلاش می کند اهداف زیر محقق شود:

·         توسعه و خلق کسب وکارهایی در حوزه بازاریابی و تبلیغات

·         توانمندسازی و تربیت نیروی های توانمند و اجرایی برای کمک به استارتاپ های استان

·         طراحی و آماده سازی زیرساخت هایی کاربردی برای کمک به استارتاپ برای ورود به بازار ایران

رویداد در سه فاز و بر اساس سه بازه زمانی مختلف در شهر سنندج برگزار می شود

Ø      فاز اول؛ ترویج و آماده سازی

این رویداد یک روزه به مدت 2ساعت از ساعت 15 الی17  به صورت یک سمینار آموزشی  برگزار می شود که تلاش می شود در این رویداد علاوه بر سخنرانی کارافرینان و متخصصان بازاریابی؛ پنل تخصص در حوزه های جذاب بازاریابی برگزار شود این رویداد 28 آذر ماه در پارک علم وفناوری کردستان برگزار می شود.

Ø       فاز دوم؛ توانمند سازی و خلق مسیر راه

در این مرحله هدف اصلی ارائه مسیر درست حلق کسب وکارهای مبتنی بر فناوری در حوزه بازاریابی و تبلیغات است و از سوی دیگر نیروی انسانی کارامد و اثر بخشی برای حوزه تربیت شود.

به همین خاطر  دوره های تخصصی زیر به مدت 32 ساعت که در دو هفته و روزه های پایانی ان به صورت بوت کمپ برگزار می گردد. در این دوره آموزش ها کاملا کاربردی و پس از پایان دوره (دو هفته به طول می کشد و هر هفته سه روز پایانی هفته را شامل می گردد) شرکت کنندگان در قالب تیم های سه تا پنج نفره باید بر روی یکی استارتاپ واقعی یا فرضی فعالیت کنند و مسئله طرح شده را به خوبی حل نمایند سپس به مدت یک هفته الی ده روز باید به صورت فشرده بر روی یکی از مسئله های ارائه شده توسط داوران فکر کنند و نمونه اولیه آن را طراحی و اجرا کنند سپس در آخرین روز می توانند ایده خود را برای داوران پرزنت کنند تا ایده های برتر انتخاب شوند.

س از پایان این دوره های شرکت کنندگان بر اساس علاقه و توانمندی های مالی و غیر مالی خود بر روی یکی از حوزه ها و مسئله های به به صورت تیمی کار کند و طی یک هفته باید نمونه اولیه محصول خود را با مشتری و کاربر واقعی باید طراحی و پیاده سازی کرد و در نهایت برای داوران پرزنت کرد.

کارگاه های رویداد:

  1. راه اندازی کسب وکار از ایده تا اجرا
  2. دیجیتال مارکتینگ برای استارتاپ ها
  3. تحقیقات بازار در دنیای استارتاپ ها

موضوع های مورد حمایت رویداد

·         استارتاپ های محتوایی مرتبط با کسب وکار

·         سرویس های Saas مرتبط با بازاریابی و تبلیغات

·         بازاریابی در صنایع گردشگری، گردشگری و کشاورزی

·         آموزش در حوزه های بازاریابی، تبلیغات و …

·         فروشگاه ها و پلتفرم های مربوط به تحقیقات بازار و محتوای کسب وکاری

Ø      فاز سوم؛ ارائه ایده ها

فاز سوم یک هفته پس از پایان دوره های آموزشی و کار تیمی بر روی یکی از ایده های مطرح شده می باشد. در این فاز حداقل 4 تیم و حداکثر 7 تیم که نمونه اولیه محصول آن ها آماده است در مقابل داوران،سرمایه گذاران و مدیران کسب وکارها محصول خود را پرزنت می کنند، به هر کدام از این تیم ها با توجه به کیفیت ایده و پارامترهایی مانند تیم،بازار، کیفیت محصول و…  خدماتی مانند حمایت مالی مستقیم، امکانات رفاهی و جانبی(مانند فضا و ….)، حمایت تسهیلاتی (مانند: سرمایه مستقیم، وام، بسته های تبلیغاتی) به تیم ها ارائه گردد.

برنامه اختتامیه :

در اختتامیه رویداد پیشبینی می شود برنامه های زیر پیاده سازی و اجرا گردد.

·         سخنرانی  نماینده بخش دولتی استان با موضوع اهمیت رشد استارتاپ ها

·         سخنرانی متخصص بازاریابی با موضوع: آینده بازاریابی و تبلیغات به صورت آنلاین  زمان 30 دقیقه به صورت اسکایپی

·         پنل تخصصی بررسی آینده استارتاپ های حوزه بازاریابی در اکوسیستم کردستان مدت 45 دقیقه با حضور فعالین اکوسیستم استارتاپی استان

درباره ی admin

admin
کردپلاس رسانه ای تخصصی در حوزه استارتاپ و کارافرینی است که تلاش می کند اکوسیستم استارتاپی کردستان را بهتر معرفی کند.

مطلب پیشنهادی

افتتاحیه انجمن بازاریابی شعبه سنندج

انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه کردستان افتتاح شد.

انجمن علمی بازاریابی شعبه کردستان انجمن علمی بازاریابی شعبه سنندج شهرویرماه 98 در دانشگاه کردستان …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات آکادمی نوین موقتا رایگان شد!!! رد کردن