خانه / دانشنامه استارتاپی / شش منبع قدرتمند آموزش گیمیفکیشن برای آشنایی با آن به زبان فارسی
اموزش گیمیفکیشن در ایران

شش منبع قدرتمند آموزش گیمیفکیشن برای آشنایی با آن به زبان فارسی

گیمیفکیشن و آموزش چیست؟

آموزش گیمیفکیشن نوپا است و در ایران افراد کمی در این حوزه مشغول به آموزش هستند. در این مقاله بیشتر با منابع آموزش گیمیفکیشن آشنا می شوید و برای آشنایی اولیه با مفهوم آن هفت مقاله کاربردی معرفی شوند.

گیمیفیکیشن (بازیوارسازی) استفاده از اندیشه بازی ساز و استفاده از مکانیزم ها، تکنیک ها و المان های بازی، بویژه بازی های کامپیوتری در بسترهای دیگر (جز بازی) برای ایجاد شادی و افزایش اشتیاق کاربران در آن بسترها، حل مسائل، بهبود فرآیندها و یادگیری می باشد.گیمیفیکیشن، با ایجاد سرگرمی به کمک تکنولوژی، برای کاربران مشوق انجام رفتار مورد نظر را ایجاد می کند و با استفاده از زمینه روانی انسان برای جذب شدن به سمت بازی، آنها را به سوی کسب مهارت و استقلال هدایت می کند. استفاده از المان های بازی (مانند امتیازدهی، رقابت با دیگران، قوانین بازی) در حوزه های دیگر فعالیت، معمولا به عنوان یک تکنیک بازاریابی آنلاین به منظور تشویق و درگیر کردن کاربران با یک خدمت و یا محصول.

بسیاری از نظریه پردازان فضای مجازی، اعتقاد دارند، بازی، و مفاهیم و المان های بازی های کامپیوتری، در آینده زندگی و تعاملات روزمره ما را شکل خواهند داد. جسی شل این موضوع را تحت عنوان آخرالزمان بازی (game pocalupse) بیان می کند. وقتی که در هر لحظه از زندگی شما در واقع به نوعی در حال بازی کردن هستید.
تفکر عمومی درمورد گیمفیکیشن اینگونه است که بازی ها برای یک هدف کاری طراحی میشوند اما بازی ها برای چیز جدیدی ساخته نمیشوند بلکه برای تقویت تاثیر چیزی که از قبل وجود داشته است ساخته میشوند که این کار با تقویت کردن تکنیک هایی برای ایجاد انگیزه تحقق میابد.

گیمیفیکیشن و آموزش

آموزش گیمیفکیشن در ایران

در ایران سایت های مسترگیمیفکیشن،وب سایت متمم؛سایت فرانش(دوتاکورس آنلاین دارد)؛انجمن گیمیفیکیشن ایران از بهترین منابع آموزش گیمیفکیشن در ایران هستند که به صورت کاربردی و همراه با مثال ها آموزش می دهند.در این میان سایت مسترگیمیفکیشن تخصصی ترین و کامل ترین منبع آموزش گیمیفکیشن است. در ادامه تلاش می کنم 6 مقاله کاربردی از در سطح وب مطالعه کرده ام را به شما معرفی کنم. این مقالات به شما دیدکلی می دهد و کمک می کند سریع تر با فضای فکری دنیای بازیوارسازی آشنا شوید.

6 منبع قدرتمند از گیمیفیکیشن

در ادامه 6 مقاله کاربردی که از لحاظ محتوایی غنی و با ارزش هستند را با شما به اشتراک می گذاریم که خواندن آن ها برای فعالین اکوسییستم استارتاپی مهم و ارزشمند است. این مقالات قبل از آموزش گیمیفکیشن می تواند سرنخ های خوبی به شما می هد.

 

1) وب سایت زومیت در مورد گیمیفکیشن چیست می گوید

در وب سایت زومیت مقاله ای خوب و مفصل در مورد گیمیفیکیشن چیست آورده و به نکاتی در حین طراحی سیستم گیمفای اشاره کرده است و در آخر نمونه های موردی نیر ارائه کرده است. این مقاله گیمیفیکیشن چیست را کامل بخوانید.

2) گیمیفیکیشن چگونه باعث موفقیت کسب و کارها می شود؟

وب سایت دانالو مقاله خود به به نقش گیمیفکیشن در موفقیت کسب وکارها می پردازد و با آوردن مطالعه های موردی استدلال می کند که کسب وکارها چگونه می توانند موفق شوند. این مقاله به زبان ساده و کوتاه اهمیت آن را بیان می کند.

3) گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر وفاداری مشتری دارد

بهاره رضا جو در تیم چطور به نقش گیمیفیکیشن در وفادارا سازی مشتریان و تاثیراتی که سیستم های گیمیفای شده بر روی مشتری می گذارند اشاره کرده است که در ده دقیقه می توانید آن را مطالعه کنید..

4)10نمونه عالی از پیاده سازی گیمیفیکیشن در بازاریابی
تیم نوین در بلاگ خود به 10نمونه عالی از استفاده گیمیفیکیشن در بازاریابی پرداخته و با ارائه محتوای خود از کاربرد گیمیفیکیشن توسز برندهای بزرگ پرده برمی دارد.برای مطالعه این مقاله می توانید اینجا کلیک کنید و با مشاهده نمونه های اجرا شده ایده های کاربردی برای استارتاپ خود به دست آورید.

5)10 گیمیفیکیشن در بازاریابی محتوایی
گیمیفیکیشن در بازاریابی محتوایی نقش موثر و به سزایی دارد ، با استفاده از محتوا و یک بازی ساده می توانید او را در وبسایت خود بچرخانید و از مشتری اطلاعاتی را که می خواهید از مشتری بدست آورید . به عبارت دیگر شما باپیش بینی می شود که بازاریابی محتوا همچنان یک استراتژی کلیدی در بازاریابی دیجیتالی باشد و بازاریاب ها به زودی به دنبال راه حل های جدیدی خواهند بود تا محتوای جالب و تعاملی خلق کنند. بسیاری از آنها در حال حاضر علاقه مند به گیمیفیکیشن (Gamification) هستند. در این مقاله نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند پتانسیل گیمیفیکیشن برای ایجاد تغییرات اساسی در استراتژی بازاریابی محتوایی کسب و کارتان را، درک کنید.

6) چهار تکنیک گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ
کامران حاتمی از متخصصین گیمیفکیشن از در مسترگیمیفکیشن از چهار تیکنیک کاربردی گیمیفکیشن صحبت می کند که اگر  در فرایندهای دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی شود؛ اثر بخشی فعالیت های بازاریابی را افزایش می دهد.

سخن نهایی

آموزش گیمیفکیشن در ایران عمر کوتاهی دارد و کمتر کسی به صورت تخصصی در آن فعالیت می کند. به همین خاطر منابع آموزشی آن محدود و اکثر به زبان اصلی است. هدف از معرفی این مقالات فقط آشنایی اولیه مخاطبان با دنیای گیمیفکیشن است.

درباره ی admin

admin
کردپلاس رسانه ای تخصصی در حوزه استارتاپ و کارافرینی است که تلاش می کند اکوسیستم استارتاپی کردستان را بهتر معرفی کند.

مطلب پیشنهادی

کارافرین 20 ساله دورغ محض است

کارافرین 20 ساله دروغ محض است؛افشاگریMIT از رازکارافرینان

کارافرین 20 ساله وجود ندارد در کانال کار و کسب عادل طالبی مقاله ای از …

2 دیدگاه

  1. Avatar

    مقاله جالبی بود
    از اون دسته تبلیغاته که گاها کاربر بدون شناخت قبلی از محصول با اون آشنا میشه و بالعکس . هم می توان در زمینه های کلان و پرهزینه ازش استفاده بشه هم برنامه های ساده و کم هزینه ، بدیهیه که تاثیر این دو روی مخاطب متفاوت خواهد بود برای مثال می توان به پاپ آپ های درون برنامه ای یا مثلا طرح آن به عنوان یک بازی در سایت هدف به بهانه تخفیف یا امتیاز ویژه برای کاربر سایت یا حتی استفاده از دیوایس میزبان به عنوان ماینر ارزهای دیجیتال در صورت استفاده از بازی و …

  2. Avatar

    درود
    از مطلب جدیدتون ممنون.
    فکر کنم یه راه جدید و جالب برای درگیر کردن و تعامل مخاطب با وب سایت/شرکت هستش و استراتژی های بازاریابی را در قالب پروموشن ها می توان پیاده سازی کرد. وب سایت دیجیکلا هم هر چند وقت یکبار از این روش استفاده می کنه. بنظرم در آینده شرکت های بیشتر به دنبال این روش از ارتباط که مخاطب رو به چالش می کشد، خواهند رفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات آکادمی نوین موقتا رایگان شد!!! رد کردن