خانه / استارتاپ بوک / معرفی کتاب اسرار موفقیت در تجارت به سبک دانشگاه هاروارد
هاروارد چ چیزی یاد نمی دهد

معرفی کتاب اسرار موفقیت در تجارت به سبک دانشگاه هاروارد

کتاب هاروارد چه چیزهایی را یاد نمی دهد با عنوان فرعی اسرار موفقیت در تجارت و مدیریت، کتابی در حوزه مدیریت، بازاریابی و موفقیت در کسب و کار است. این کتاب در انگلیس و ایالات متحده از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است. همچنین مدیران زیادی از جمله الن مرلو – از مدیران برجسته کمپانی فیلیپ موریس – و ماساکی موریتا – رییس هیات مدیره کمپانی سونی در آمریکا – مطالب این کتاب را تایید کرده‌اند.

نویسنده کتاب را در سال ۱۹۸۴ نوشت و به گفته خودش هدف از نوشتن کتاب ایراد گرفتن به مدرسه بازرگانی هاروارد نیست. مارک اچ. مک‌کورمک هدف خود را از نوشتن کتاب چنین توضیح می‌دهد:

دلیل ساده و سرراست نگارش این اثر این بود که می‌خواستم نظریاتی را که سال‌ها درباره‌شان اندیشیده بودم، و در سخنرانی‌های متعدد در دانشگاه‌های مختلف، و از جمله دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد ارائه کرده بودم، و یا در طول چندین سال تجربه‌ی تجاری به دست آورده بودم، در یک جا جمع‌آوری و عرضه کنم.

موفقیت در تجارت

درباره مولف

مارک اچ. مک کورمک با یک گلفباز جوان با نام آرنولد پالمر دست داد و به صنعت بازاریابی مدرن ورزشی وارد شد. این دست دادن تاریخی یک امپراتوری افسانه ای را ایجاد کرد که IMG امروز، شرکت بازاریابی و مدیریت برتر ورزشی در جهان ایجاد شد – که صدها تن از ورزشکاران، مدل ها و رویدادهای معتبر در سراسر جهان را نمایش می دهد. از نمایش استعداد تا مدیریت رویدادها برای ساختن بزرگترین شرکت رسانه ای مستقل ورزشی در جهان، دسترسی و حاکمیت IMG همچنان بی نظیر است.

مک‌کورمک را به عنوان توانمندترین مرد در امور ورزشی معرفی کرده‌اند. او فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه ییل است و سازمانی را تحت عنوان «گروه بین‌المللی مدیریت» به وجود آورده است که در ۳۷ شهر بزرگ در ۱۹ کشور جهان دارای نمایندگی‌ است. این گروه، کار برگزاری و اداره رویدادهای بزرگی همچون جام ویمبلدون، بنیاد نوبل را بر عهده دارد

در کتاب هاروارد چه چیزهایی را یاد نمی‌ دهد قوانین نانوشته‌ای را می‌خوانید که نویسنده معتقد است: همه این قوانین را رعایت می‌کنند و اگر شما از آن‌ها بی‌خبر باشید ممکن است کسب و کار و یا رابطه‌های کاری حرفه‌ای نداشته باشید. شاید به دلیل همین قوانین نانوشته بازار است که عنوان کتاب به این شکل انتخاب شده است.

بیشتر افرادی که دانشگاه را تمام کرده‌اند و وارد بازار کار شده‌اند این موضوع را تصدیق می‌کنند که دنیای دانشگاه و دنیای کسب و کار بسیار با هم تفاوت دارند. کتاب هاروارد چه چیزهایی را یاد نمی‌ دهد این تفاوت را به خوبی شناخته است و سعی می‌کند در زمینه‌های مختلف به خواننده کمک کند تا در کار بهتر و حرفه‌ای‌تر ظاهر شود.

اسرا موفقیت

 

کلیات کتاب

کتاب «هاروارد چه چیزهایی را یاد نمی‌دهد» نوشته‌ی «مارک، اچ. مک‌کورمک» توسط محمود طلوع به فارسی برگردانده شده است. نویسنده در این کتاب اسرار موفقیت در تجارت و مدیریت را براساس نظریات و تجربیات تجاری خود گردآوری و ارائه کرده است. او در مقدمه به «ده فرمان بچه‌های تیز بازار» اشاره و آن‌ها را به این ترتیب عنوان کرده است: «هرگز اهمیت پول را دست‌کم نگیرید؛ هرگز ارزش پول را دست‌بالا نگیرید؛ در کسب‌وکار هرگز نمی‌توانید دوستان زیادی داشته باشید؛ از بیان عبارت نمی‌دانم نهراسید؛ کمتر صحبت کنید؛ همواره به قول‌های خود چه بزرگ و چه کوچک پای‌بند باشید؛ هر معامله حیاتی دارد؛ از روز اول خود را مقید به انجام کار با کیفیت کنید؛ با مردم خوش‌رفتار باشید؛ و همه‌ی اعتبارات را به خود اختصاص ندهید.»

 

بنابر گفته‌ی مترجم: «این اثر در ایالات متحده و انگلیس پرفروش‌ترین کتاب بوده است. و به تایید بسیاری  از مدیران و تجار بزرگ، الن مرلو، از مدیران برجسته کمپانی فیلیپ موریس و بنت بیدول وپرزیدنت کرایسلر، رئیس هیات مدیره کمپانی سونی امریکا و… رسیده است و خصوصا در میان دانشجویان و مدیریت میانی شرکت‌ها و سازمان‌ها، حسن اثری تام و تمام گذاشته است.» کتاب حاضر در هشت فصل تدوین شده است. «بازاریابی و فروش»، «مذاکره و معامله»، «مدیریت و تمشیت امور»، «توسعه و پیشرفت»، «سازماندهی»، «ارتباطات و روابط عمومی»، «انجام کارها در طول راه» و «کارآفرینی (مدیریت اقتصادی)» عنوان فصل‌های کتاب است. این اثر را موسسه خدمات فرهنگی «رسا» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

درباره ی behzadpirozi pirozi

behzadpirozi pirozi
بنیانگذار استارتاپ هنگی بی هستم و در کردپلاس راهبری فنی تخصصی رسانه را بر عهده دارم

مطلب پیشنهادی

بازاریابی مسل چهارم کاتر +معرفی کتاب

ورود به عصر نوین بازاریابی با معرفی کتاب نسل چهارم بازاریابی کاتلر

جنبش جدید نسل چهارم بازاریابی کتاب نسل چهارم بازاریابی تازه ترین کتاب ترجمه شده فلیپ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات آکادمی نوین موقتا رایگان شد!!! رد کردن