خانه / دانشنامه استارتاپی / نوآوری در صنعت مد و لباس؛شش استارتاپ ایرانی و جهانی مد و لباس
نوآوری در صنعت مد ولباس

نوآوری در صنعت مد و لباس؛شش استارتاپ ایرانی و جهانی مد و لباس

نوآوری در صنعت مد و لباس انقلاب جدیدی را مدیریت می کند در رسانه تخصصی کردپلاس به این مقوله پرداخته ایم تا از این انقلاب عقب نمانید. فناوری و نوآوی تمام صنایع و زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است و در این میان صنعت پوشاک نیز از این قافله جا نمانده است،به همین خاطر نوآوری در صنعت مد و لباس امروزه بیش از هر چیز دیگر از اهمیت بر خوردار است. از سوی دیگر  اروپا پیشینه‌ای طولانی در عرصه‌ی طراحی و مد دارد، و با استفاده از فن‌آوری‌های جدید، استارتاپ های مد بیشتر و بیشتری وارد این فضاکرده است تا بتواند سودآوری صنعت خود را بیشتر و بهتر کند. . این استارتاپ ها تاکنون روابط سنتی میان مشتریان و برندها را تغییر و مرزهای روش‌های سنتی فکر کردن به مد را توسعه داده‌اند. از آنجا که جهان مد به واسطه‌ی ظهور استارتاپ  های نوآور  محور  تغییر یافته است .

نوآوری در صنعت مد و لباس

گوگل و پرینتر های سه بعدی آینده صنعت مد ولباس

هفته گذشته خبری در رسانه­‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه “گوگل با اطلاعات شخصی و ویژگی های شما برایتان لباس می دوزد!“.   در این خبر آمده گوگل  احتمالا اپلیکیشنی  با نام “data dress”  را با کمک برند لباس IvyRevel توسعه داده که می­تواند با انتخاب مصرف کننده، پیشنهاد کاملا منحصر بفردی برای پوشاک هر شخص ارائه دهد. بر این اساس گوگل با طراحی API اختصاصی خود با نام Snapshot API   با جمع آوری اطلاعات شخصیتی شما همچون حرکات فیزیکی (راه رفتن، دویدن، رانندگی و …)، موقعیت آب و هوای محل سکونت، میزان استفاده از هدفون و سبک خاص موسیقی مورد علاقه و … از ساعت هوشمند و یا مویایل شما پیشنهادی ارائه می­دهد که بصورت هفتگی بروز شده و می­تواند برحسب موقعیت­های مورد علاقه و یا فصلی شما تغییر کند. گوگل اعلام کرده بزودی علاوه بر برند     Ivy  Revel  احتمالا همکاری­های بیشتری با سایر طراحان مد روز دنیا خواهد داشت.این مسئله نشان داد در آینده نچندان دور برندهای فناور محور که در خود نوآوری دارند صنعت مد و پوشاک را در به احاطه خود در می آورند. و تغییرات اساسی در آن ایجاد می کند.

پرینتر های سه بعدی یکی دیگر از این فناورهایی است که در اینده می تواند اثر بزرگی در این صنعت از خود به جای بگذارند در ویدئوی زیر می توانید با این تکنولوژی بیشتر آشنا شوید. این ویدئو تجربه های یک طراح مد در این زمینه است.

شش استارتاپ های مد و پوشاک ایرانی؛خارجی

همانطور که عنوان شد نوآوری در صنعت مد ولباس دنیای این صنعت را تغییر می دهد و استارتاپ های صنعت مد ولباس یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزارهای این کار هستند در ادامه این مقاله شش استارتاپ این صنعت را توسط کردپلاس معرفی می شود.

 

https://itiran.com/wp-content/uploads/2018/12/6A9A0002-1024x683.jpg

 

مدانیسه (Modanisa)

مدانیسه (Modanisa) بزرگترین استارتاپ دنیا در زمینه مد زنانه اسلامی است که متعلق به کشور ترکیه می باشد.مدانیسه یک سایت مد و زیبایی آنلاین است که علاوه بر انواع لباس ها و مدل های اسلامی، طیف وسیعی اشیای تزئینی مثل زیورآلات، محصولات بهداشتی وآرایشی برای زنان مسلمان را نیز به صورت آنلاین به عموم ارائه می دهد.
این سایت به زبان های مختلف ترجمه شده و قابل استفاده برای همه کشورهای اسلامی می باشد. در این فروشگاه آنلاین، لباس هایی با طرح اسلامی را از انواع مختلف برند جمع آوری نموده و با دادن جزئیاتی در مورد سایز لباس،جنس لباس،برند و نظرات سایر کاربران به همراه میزان امتیازی که مراجعه کنندگان سایت به آنها اختصاص داده فرآیند خرید را برای خریدارن راحت تر نموده است.

استارت‌آپ Tulerie

تولری استارتاپی است که محصول اقتصاد اشتراکی است در این استارتاپ می توانید لباس های خود را برای اجاره توسط سایرین اجاره داد؛ کسانی که عضو این اپلیکیشن شده باشند می‌توانند لباس‌های برند و یا دیگر اقلام پوشیدنی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

استارتاپ روچی

روچی در کنار شما می‌کوشد تا با بهره‌گیری از دانش روز موانع پیش روی این صنعت را از میان بردارد و بروزترین و مفیدترین اطلاعات و ابزارهای تخصصی در حوزه‌ی پوشاک را در اختیار مخاطبین متنوعش قرار دهد.

تیم روچی در تلاش است که ارتباط مفید و موثری بین تولیدکنندگان و فعالان زنجیره‌ی تامین پوشاک ایجاد کند و فضایی را فراهم سازد تا فعالین این حوزه بتوانند به بالاترین استانداردها دست یابند و علاوه بر منفعت خود، به رونق صنعت پوشاک در ایران کمک کنند. این حرکت تلاشی سودمند برای همه فعالان صنعت و بالطبع کشور خواهد بود

Chic by Choice

برنده‌ی جایزه‌ی بهترین استارت آپ مد در کنفرانس و جوایز استارت آپ اروپا در سال 2016، پایانه‌ی کرایه منحصربه‌فردی است که امکان دسترسی به لباس‌های طراحان مد را برای بانوان فراهم می‌آورد، آن هم مستقیماً از کت واک ها. ایده ی این شرکت که اوبرِ لباس توصیف شده، دردسترس قرار دادن پوشاک برخی از بهترین برندهای دنیا در کوتاه‌-مدت و به قیمتی کمتر از خرید آن است ، به این ویژگی‌ها سرویس تحویل کارآمد و قیمت‌های تخفیف عالی را هم باید اضافه کرد. Chic by Choice که در 2014 تأسیس شده، حالا از دفاتری در لندن و لیسبون و ارسال به بیش از 15 بازار اروپایی، ازجمله مراکز بزرگ مد انگلستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا، و گلچینی از بیش از 40 طراح برخوردار است.

شاوروم

Showroom که در 2012 تأسیس شده، یک پلت‌فرم تجارت الکترونیک واقع در ورشو است که به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا به پوشاک بسیاری از طراحان مد مستقل دسترسی داشته باشند که در اروپای مرکزی و شرقی حضور دارند. این بازار به طراحان اجازه می‌دهد به بارگذاری عکس‌ها و انتشار توصیفات اقلامی بپردازند که خودشان و مشتریان می‌توانند آنها را مستقیماً از طراحان خریداری کنند، البته بعد از اینکه هر مورد توسط تیمی باتجربه تأیید بشود. این برند خودش را به‌عنوان یک کانال فروش مهم برای طراحان مد مستقل مطرح نموده و امروزه بیش از 500 طراح که با دقت انتخاب شده‌اند در حال فروش بیش از 25000 محصول خود با این پلت‌فرم هستند

Thread

فارغ‌التحصیلان Y Combinator با پیوند دادن کاربران و طراحان مد شخصی آنها ازطریق پلت‌فرم Thread، به کاربران کمک می‌کنند به دنیای مد معنی بدهند. درحال‌حاضر هشت طراح مد شخصی به مردان کمک می‌کنند تا تصویر تازه‌ای یافته، خوب لباس بپوشند، یا صرفاً از نحوه‌ی خرید لباس سردرآورند. استفاده از این پلت‌فرم بسیار آسان است: شما به سایت ملحق می‌شوید، یک پرسشنامه‌ی سبک‌شناسی را پر و عکس‌هایی از خودتان بارگذاری می‌کنید. سپس یک طراح مد اطلاعات شما را مرور کرده و سایت با پشتیبانی الگوریتم‌های لباس، پیشنهادهایی برای سبک منحصربه‌فرد شما ارائه می‌دهد، با این ادعا که بیش از 50 عنصر سبکی، از رنگ چشم و شکل بدن گرفته، تا برند، برازندگی، و پارچه را به حساب می‌آورد. این تجربه‌ی منحصربه‌فرد خرید شخصی از طرف این استارت آپ واقع در لندن، تابه‌حال بیش از 500،000 خریدار مرد را جذب کرده است.

استارتاپ و مد لباس

سخن نهایی؛استارتاپ و نوآوری

نوآوری در صنعت مد و لباس اهمیت بالایی پیدا کرده تا جایی که برندهای بزرگی چون گوگل به آن ورود کرده اند و اگر به سیر تحول برند بزرگی چون بربری نگاه کنیم که چگونه با تکیه بر تحول دیجیتال مرزهای نوآوری را جا به جا کرد. بر همین اساس استارتاپ های مد و لباس  می تواند با بهره گیری از نوآوری می توانند به مثابه انقلابیون صنعت تغییرات شگرفی ایجاد کنند

درباره ی shabnam feizikhazaie shabnam

shabnam feizikhazaie shabnam
7 سال سابقه کار در حوزه آموزش مهارتی دارم و این روزها مدیر محتوای استارتاپ هنگی بی هستم

مطلب پیشنهادی

کارافرین 20 ساله دورغ محض است

کارافرین 20 ساله دروغ محض است؛افشاگریMIT از رازکارافرینان

کارافرین 20 ساله وجود ندارد در کانال کار و کسب عادل طالبی مقاله ای از …

2 دیدگاه

  1. Avatar

    با در نظر گرفتن این واقعیت که حضور فناوری های نو در کلیه عرصه ها، موجبات رفاه اجتماعی را فراهم آورده است ، لزوم دخیل شدن کلیه کسب و کارهای سنتی در این قطار پرشتاب بسیار محسوس بوده که لازمه آن پذیرش و حمایت از سوی متقاضیان و بنگاه های اقتصادی علی الخصوص دولت می باشد.

    • admin

      دقیقا تحلیل درست و منطقی ارائه کردید ممنون
      لطفا در انتشار مقالات سایت ما رو همراهی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *