خانه / دیجیتال مارکتینگ / ۵ ابزار که در شروع استارتاپ به آن نیاز خواهید داشت+قسمت1
هک رشد سئو

۵ ابزار که در شروع استارتاپ به آن نیاز خواهید داشت+قسمت1

شروع یک استارتاپ بدون استفاده از ابزارهای کاربردی و اثربخش هزینه زیادی به فعالین اکوسیستم تحمیل می‌کند از سوی دیگر نرخ شکست را نیز افزایش می‌دهد. به همین خاطر فعالین و متخصصین حرفه‌ای چه قبل و چه حین راه‌اندازی استارتاپ، خود را به ابزار و روش‌های کلیدی مجهز می‌کنند و تلاش می‌کنند با این کار اثربخشی خود را اندازه‌گیری کنند.

در این مقاله تلاش می‌کنیم ۵ ابزار مهم کلیدی که برای شروع و راه‌اندازی یک استارتاپ می‌تواند کلیدی و حیاتی باشد معرفی کنیم. این ابزارها در اکوسیستم استارتاپی به‌شدت موردتوجه هستند و از آن‌ها استفاده کلیدی می‌کنند.

گوگل وب مستر ابزار تحلیل وضعیت سایت

گوگل وبمستر

گوگل وب مستر یا سرچ کنسول از حرفه‌ای‌ترین و قوی‌ترین محصولات گوگل است که برای مدیران سایت‌ها می‌تواند ابزاری دقیق و کلیدی جهت بررسی وب‌سایت استارتاپ باشد. سرچ کنسول سرویس رایگان شرکت گوگل است که برای کمک به کسب‌وکارهای مختلف عرضه‌شده است این سرویس با مانیتور کردن وب‌سایت به کسب‌وکارها کمک می‌کند که بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل به دست آورند.

شما با داشتن یک حساب جی میل به‌راحتی می‌توانید از گوگل وب مستر تولز استفاده نمایید. در وب مستر اطلاعات دقیق از ایندکس شدن صفحات، بک لینک‌های ثبت شدن، تعداد کلیک‌های صورت گرفته در سایت و…. را می‌توانید مشاهده و مدام پایش کنید. گوگل وب مستر می‌تواند به افزونه یوهاست و گوگل آنالیتیک به‌صورت یکپارچه متصل شود.

گوگل آنالیتیکس ابزاری برای آنالیز کاربران

 

گوگل انالکتیکس

 

یکی دیگر از ابزارهایی که به مدیران سایت‌ها و تیم‌های استارتاپی کمک می‌کند گوگل آنالیتیکس است. این ابزار برای رصد ترافیک هر کانال؛ ویژگی دموگرافیک کاربران و…. اهمیت زیادی دارد. گوگل آنالیتیکس، ابزار تحلیل‌گر شرکت گوگل است که در بین کاربران ایرانی به نام‌های گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز هم شناخته می‌شود.

این ابزار تحلیل‌گر می‌تواند اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی در اختیار مدیران وب‌سایت‌ قرار دهد. اطلاعاتی که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در بهینه‌سازی یک وب‌سایت و پیشرفت آن ایفا کند؛ اما چیزی که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار لازم برای صاحب هر وب‌سایت یا اپلیکیشن گوشی تبدیل می‌کند.

قدرت غیرقابل‌انکار آن نیست بلکه این موضوع است که گوگل آن را به‌رایگان در اختیار تمام وب‌سایت‌ها قرار داده است و استفاده از آن‌هم واقعاً راحت است. آن‌قدر ساده که حتی کاربران ایرانی که به زبان انگلیسی تسلط چندانی هم ندارند، می‌توانند بامطالعه یک آموزش ساده از آن استفاده نمایند.

سیمیلار وب ابزاری استارتاپی برای تحلیل رقبا

سمیلاروب ابزار تحلیل رقبا

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از شروع کار باید انجام داد بی‌شک با تحلیل رقبا آغاز می‌شود؛ استارتاپ‌ها باید بدانند رقیبان خود در فضا آنلاین چقدر ترافیک دارند.

این ترافیک را از کجا گرفته‌اند و مخاطبان آن‌ها چه وضعیت و ویژگی‌هایی دارند. سیمیلار وب یکی از بهترین ابزارهای تحلیل و رصد رقبا در فضای دیجیتال است.

سندر؛ ابزاری برای ایمیل مارکتینگ در ایران

سندر ابزار ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از اثربخشی بالایی برخوردار است و برای استارتاپ‌ها هزینه آنچنانی ندارد به همین خاطر می‌توانند از آن استفاده کنند. در ایران سرویس ایمیل مارکتینگ سندر می‌تواند این کمک را به استارتاپ‌ها بکند.

این ابزار سرویس مناسب و جایگزینی بی‌نظیر برای سرویس‌های میلچی و میلرلایت است که قابلیت‌هایی مانند ارسال ۱۵۰۰ ایمیل به کاربران در ماه، پوش نوتیفیکیشن و…در نسخه رایگان آن در دسترس است.

اخبار رسمی ابزاری برای روابط عمومی آنلاین و دیده شدن

ابزار روابط عمومی اخبار رسمی

استارتاپ‌ها برای شروع به‌شدت به رشد سریع و کاربردی نیاز دارند به همین خاطر باید به جامع هدف گسترده‌ای خود را معرفی کنند؛ روابط عمومی آنلاین و استفاده از روش رپورتاژ به رشد وب‌سایت و مخاطبان هدفمند سایت کمک می‌کند.

اخبار رسمی پلتفرمی برای ارتباط سریع با هزاران رسانه خبری مختلف است که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید اخبار و محتوای مرتبط با کسب‌وکار خود را با چند کلیک رسانه‌ای کنید و برندینگ، بازاریابی و روابط عمومی آنلاین خود را توسعه دهید.

 

نوین هاب ابزاری برای مدیریت بهینه شبکه های اجتماعی

ابزار نوین هاب

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین کانال‌های رشد استارتاپ‌ها هستند به همین خاطر باید درست و اثربخش مدیریت شوند و در شرایط لازم آنالیز درستی از آن داشته باشند همچنین بتوانند به‌صورت یکپارچه همه شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنند.

نوین هاب که هات سوییت و بافر نمونه‌های خارجی آن هستند گزینه خوبی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

این ابزارهای همه آن چیزی نیست که در راه‌اندازی یک استارتاپ به بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها کمک کند اما قطعاً می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

 

درباره ی shajati s shajati71

shajati s shajati71
دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و سردبیر ماهنامه کردپلاس هم هستم

مطلب پیشنهادی

قیمت گذاری کالاهای لوکس

قیمت گذاری در استراتژی های لوکس گرایی؛داستان رولکس و ادیداس

شرکت‌ها به‌طورکلی از روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای قیمت‌ گذاری محصولات خودشان در زمان بازاریابی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات آکادمی نوین موقتا رایگان شد!!! رد کردن